קריאת השכמה כואבת נוספת

הטבע מאותת לנו באינספור דרכים כי עלינו להתעשת ולצמצם את הפגיעה בו. אחת הדרכים היעילות היא מעבר לשימוש באנרגיה סולארית

מאת: דני דנן, מנכ"ל GreenTops

הטבע מאותת לנו אנרגיה סולארית , שיטפונות מסיביים באירופה שגרמו למותם של עשרות בני אדם, גל חום קיצוני בקנדה שגבה עד עתה חייהם של מאות בני אדם, שריפות ענק בסיביר, זו השנה השלישית ברציפות – אלו הן רק  שלוש דוגמאות מהשבועות האחרונים לנזקים הבלתי נתפסים של משבר האקלים.

נדמה כי אחת לכמה חודשים שולח לנו הטבע תזכורת הרסנית לנזקים המתמשכים מעשה ידי אדם, כאילו מבקש מאיתנו לעצור, לתקן. התזכורות האלו מטרידות אותנו לרגע קט, או לכמה רגעים, וברוב המקרים – עולם כמנהגו נוהג.

אז אנחנו ממחזרים, אולי גם מנסים לקנות קצת פחות, ולהשתמש בכלים רב פעמיים במקום בכלי פלסטיק – אבל כבר ברור לכולם שזה לא מספיק. הנזקים האדירים שנגרמים לכדור הארץ עקב פליטת גזי חממה – כבר נותנים אותותיהם, וכל נורות האזהרה מהבהבות מזה שנים. הנזקים כבר אינם מנת חלקן של מדינות עולם שלישי בלבד – הם משפיעים על כולנו, וצפויים להמשיך ולהתרחב אם לא ננקוט בצעדים מידיים.

בימים אלו פנתה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, לראש הממשלה נפתלי בנט וביקשה להכריז על משבר האקלים כ"מצב חירום וכאיום אסטרטגי על מדינת ישראל". השרה זנדברג הזכירה בפנייתה את גלי החום הקיצוניים בקנדה וארה"ב ואת השיטפונות במערב אירופה וציינה – "קיים קונצנזוס רחב בקרב מדענים ומומחי אקלים לפיו אירועים אלו הם רק פתיח למה שצפוי לנו בהמשך. עלינו להיערך בדחיפות להשפעות שינויי האקלים על מנת להגן קודם כל על חיי אדם".

שימוש באנרגיה סולארית הוא אחד האמצעים היעילים ביותר לצמצום פליטת גזי חממה. בנוסף, בשנים האחרונות עם התפתחות הטכנולוגית המשמעותית בתחום ובעקבות הוזלת מחירי הפאנלים הסולאריים הפכה האנרגיה המופקת מהשמש לזולה יותר, ברוב העולם, מאשר אנרגיה המופקת מדלק מאובנים.

לא לחינם שינתה מדינת ישראל את יעדיה בתחום. כעת יעדיה של ישראל להפחתת פליטות גזי חממה עומדים על 27% עד 2030 ו-85% עד 2050. בנוסף, הציבה לעצמה ישראל יעד של מעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות בהיקף של 30% עד 2030, לעומת כ-8% בלבד היום.

כל הפעילים בתחום אומרים מזה זמן רב כי לא מדובר ביעד בלתי אפשרי. יש להסיר את החסמים הרבים, ולעודד עסקים ורשויות לעבור לשימוש בפאנלים סולאריים כחלק מתכנית לאומית סדורה ומגובשת. ההכרזות האחרונות של שרת האנרגיה קארין אלהרר על כוונתה לקדם החלטה ממשלתית שתחייב הצבה של מערכות סולאריות על הגגות של כל מבני הציבור במדינה, ובנוסף לקדם חקיקה לפיה יותקנו מערכות סולאריות על הגגות של כל בנייה חדשה – הן צעד מבורך בכיוון הרצוי.

עכשיו יש לדאוג כי הצהרות אלו ייושמו, ולהמשיך לפעול בכיוון הרחבת השימוש באנרגיות מתחדשות. אסור שנהפוך אדישים לאסונות שהם תוצאה ישירה של משבר האקלים, חשוב שנבין כי גם אנחנו איננו חסינים יותר. ולפעול – עכשיו.

הטבע מאותת לנו אנרגיה סולארית

פאנל סולארי , פאנלים סולאריים

אנחנו כאן בשבילכם, כתבו אלינו עכשיו!

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו עכשיו: 077-4460280 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אנחנו כאן בשבילכם, כתבו אלינו עכשיו!

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו עכשיו: 077-4460280 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן