מפת דרכים ירוקה ואופטימית

הצהרת ראש הממשלה בפסגת האקלים העולמית והיעדים החדשים של משרד האנרגיה, חייבים להיות מגובים בתכניות עבודה מוגדרות

מפת דרכים ירוקה ואופטימית "זהו העשור בו אנו מחויבים לפעול" אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בפסגת האקלים העולמית שנערכה באחרונה, והאיץ במנהיגי כל העולם לפעול לטובת יצירת עתיד אחר.

אין ספק כי קובעי מדיניות בכל העולם מבינים יותר ויותר את ההכרח לפעול למען יצירת עולם "ירוק" יותר – לטובת כלל האוכלוסייה, בעלי החיים והצמחייה על פני כדור הארץ.

גם ראש ממשלת ישראל נראה מחויב ליעד זה, ובפסגה ציין כי ישראל תפעל לאספקת כל החשמל שלה ממקורות מתחדשים עד אמצע המאה ה-21. עוד הוא הוסיף כי ישראל משקיעה סכומי כסף גדולים בחברות המפתחות טכנולוגיות לשיפור יכולת האגירה של אנרגיה שמקורה בשמש.

היעד שהציב נתניהו הוא אופטימי הרבה יותר מזה שפרסם באחרונה משרד האנרגיה. המשרד פרסם, אף הוא לקראת פסגת האקלים העולמית, יעדים חדשים ביניהם יעד של הפחתת פליטת גזי החממה ב-80% עד 2050, ומחויבות לסגירת התחנות הפחמיות עד סוף 2025.

עוד כוללת התכנית של משרד האנרגיה יעד להפסקת ייצור חשמל מפחם עד 2025 ושיפור שנתי ממוצע של 1.3% בעצימות האנרגיה. על פי תכנית זו, עד 2025 יוחלף ייצור החשמל מפחם בייצור חשמל על ידי אנרגיות מתחדשות, ובראשן אנרגיה סולארית. על פי תכנית המשרד, ייצור חשמל על ידי אנרגיות  מתחדשות יהווה 30% מכלל ייצור האנרגיה בישראל, וזאת בהשוואה ל-8% כעת.

אין ספק כי מדובר ביעד חשוב. אך חשוב להזכיר כי ישראל עדיין אינה עומת ביעדים קודמים שקבעה לעצמה, אחד מהם הוא מעבר לייצור 10% מהאנרגיה בישראל על ידי אנרגיות מתחדשות עד 2020.

ייתכן כי אחת הסיבות לכך היא מגפת הקורונה שגרמה לעיכובים בקידום תחום האנרגיה הסולארית בישראל – עיכובים בהתקנות, עיכובים בהגעת חומרי גלם והאטה כוללת בשוק. אבל זה אינו ההסבר היחיד. עומס ביורוקרטי, מלחמות בין משרד האנרגיה והמשרד להגנת הסביבה ובעיקר – היעדרה של  תכנית עבודה ברורה ויעדים ביניים מוגדרים הם בין הגורמים המעכבים את התקדמות התחום בארץ.

בישראל יש יזמים מלאי אמביציה, כוחות מקצועיים מובילים והכי חשוב – מקור אנרגיה חליפי "הפועל" כמעט לאורך כל השנה (שמש). כדי להפוך את מפת הדרכים הירוקה שהתוו הגופים השונים לישימה, יש צורך בחקיקה שתגבה את הכוונה לעבור לייצור אנרגיות מתחדשות באופן מלא, הגדרת לוחות זמנים ותכניות עבודה ברורות ומוסדרות.

מפת דרכים ירוקה ואופטימית

פאנל סולארי , פאנלים סולאריים

אנחנו כאן בשבילכם, כתבו אלינו עכשיו!

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו עכשיו: 077-4460280 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אנחנו כאן בשבילכם, כתבו אלינו עכשיו!

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו עכשיו: 077-4460280 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן