התפתחות המערכת הסולארית

תחום האנרגיה, הינו תחום מרכזי וחשוב מאוד בחיי האדם. אנו מניעים מכונות, תאורה, כלי רכב, מכשירי חשמל והייצור של בתי החרושת מהווים נדבך חשוב בחיינו וזו הסיבה, שקשה לנו לדמיין את חיינו בלעדי הייצור.האדם המציא את הקיטור ולאחריו את מנוע השריפה והמשיך במהפכה התעשייתית, כאשר החל להשתמש עם דלקים פוסיליים כגון עץ, נפט, גז וכדומה. עם השנים, האוכלוסייה בעולם גדלה בשיעור גבוה וכן הסכנה לאיכות הסביבה רק גברה ולכן, נותר הצורך להשתמש באנרגיה ממקורות טבעיים  כגון השמש והרוח, טורבינות מים ועוד.

כבר בימי קדם,האדם השתמש במקורות אנרגיה טבעית כמו אנרגיית השמש להצתת אש, אנרגיית הרוח להנעת ספינות מפרש, טחנות רוח לטחינת קמח וכו'. עם המצאת דוד השמש, האדם החל לפתח יותר את הנושא  של מערכות סולאריות, היות והמשאבים הזמינים החלו להתמעט, מדינות רבות  שאין בהן משאבים כגון נפט גולמי, נאלצות להיות תלויות במדינות אחרות בעולם שהן בעלות משאבים כגון נפט, או גז, זיהום האוויר גובר בשל שריפת דלקים וכן, התחממותו של כדור הארץ בשל פליטת הגזים, הם אלה אשר יוצרים את אפקט החממה.

נושא התפתחות האנרגיה הסולארית החל כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת

 כבר בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, כאשר זוהה הקשר בין התחממות כדור הארץ וההשלכות הנובעות בשימוש עם דלקים פוסיליים, החלה המודעות והתנועה העולמית אשר קראה לאנשים, בעלי מפעלים גדולים וקטנים כאחד, להשתמש עם משאבי אנרגיה טבעית כמו מערכת סולארית. מדינות כגון גרמניה,ארה"ב ויפן ,פיתחו ויישמו  את הטכנולוגיה לניצול מקורות אנרגיה טבעיים ומתחדשים.

בישראל שטופת השמש, גם החלה מודעות זו של ניצול אנרגיית השמש, גם בשל דאגה לאיכות הסביבה וחיסכון רב במשאבים על אנרגיה כגון נפט ודלקים פוסיליים אחרים. לשם כך,פותחה גם מערכת סולארית מסחרית, אשר מהווה את אחד הכלים הטכנולוגיים החשובים בעידן התעשייה בת ימינו. מערכת זו, פותחה להפקת חשמל ירוק מבלי הצורך לשרוף דלקים מזהמים והוצאות כספיות גדולות. כאשר מדובר על ייצור אנרגיה ממקור מתחדש, זוהי למעשה הדרך היעילה והחסכונית ביותר שהיא הנקייה ביותר ואף שומרת על כדור הארץ שלנו.

ליצור חשמל ירוק ונקי ולהרוויח מכך

 זה עוד מוטו שרבים החלו כבר להשקיע במערכות סולאריות, אם לצורך פרטי או מסחרי. מערכות אלה, פועלות על פאנלים סולאריים אשר לשם הקמת מערכת זו, יש לפנות גגות. כאשר מדובר על מערכת סולארית למטרת מסחר, מדובר על מערכת אשר מפיקה החל מ-15 קילו וואט חשמל ועד ל- 100  קילו וואט. הקמת מערכת סולארית למטרה מסחרית, הינה אטרקטיבית מתמיד כאשר כל ארגון צריך לשאוף אליו. את עודף החשמל, רשות החשמל קונה, מה שמייצר רווח יציב וקבוע למפעלים ולבתים פרטיים.

הגג שלכם יכול לשמש כנכס מניב ולתשואה כלכלית גבוהה יותר. היתרון הרב הנוסף בהשקעה במערכות סולאריות הוא שמערכות אלה, אינן מפיקות חומרים מזהמים ואינן פולטות פחמן דו חמצני.

הקמת גג סולארי והעלויות

 אנו כבר רואים כחלק בלתי נפרד מהנוף גגות סולאריים להתייעלות וחיסכון באנרגיה ושמירה על איכות הסביבה. העלות של הקמת מערכת סולארית, תלויה בגודלו של הגג והכוונה היא כמה מ"ר ישנם בגג וניצול מרבי של המקום להתקנת פאנלים סולאריים, כך שההכנסה מייצור החשמל הטבעי, עולה בהתאם. מדינת ישראל, מעוניינת לעודד ייצור חשמל ירוק, כך שניתן למצוא פטור ממיסים כגון: מס הכנסה, מע"מ, היטל השבחה וארנונה מה שגורם לכולם להבין, כי עסקה זו היא כדאית.

פוטנציאל ההכנסה של גג סולארי תלוי כאמור במס' גורמים כגון:

  • גודל הגג
  • יכולת הייצור של חשמל סולארי

גודל גג של 150 מ"ר ניתן יהיה להרוויח בכל שנה סכום של 11,000 ₪ ממכירת עודפי ייצור חשמל מהמערכת הסולארית שלכם לחברת החשמל. במידה ויש לכם גג, זה כבר התחלה נהדרת. תוכלו לבדוק באמצעות המחשבון של חברת החשמל מה הפוטנציאל שלכם להכנסה מהגג. במידה ומדובר על בניין מגורים משותף, תצטרכו להסכמת רוב הדיירים לפני התקנת  גג סולארי. לאחר שהשגתם את הסכמת הדיירים בבניין, זה השלב שבו תצטרכו למצוא ספק או חברה המתמחה בהתקנת מערכות סולאריות.

החזון לאנרגיה הסולארית בישראל

לפי החלטת 542 משנת 2015, היא שאחוז החשמל שמיוצר באמצעות אנרגיה סולארית בשנת 2025, יהווה 13% ו-17% בשנת 2030. עד לשנת 2050, האנרגיה הסולארית, תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו ותהיה למקור האנרגיה המוביל לייצור חשמל ירוק. הגורמים העיקריים לכך, הם מגמת הירידה במחיר המערכות הסולאריות ומדיניות סביבתית, אשר תומכת בהפחתת פליטות הפחמן.   בישראל, מי שמעוניין להתקין מערכת סולארית יצטרך לפתוח תיק במס הכנסה, אך בעתיד הקרוב, יצרני חשמל פרטיים, יהיו פטורים מחובת הדיווח לרשות המיסים. היום קיימות חברות רבות אשר מייצרות ומתקינות מערכות סולאריות למגזר הפרטי והעסקי. יש למצוא חברה וותיקה המייצרת ומתקינה מערכות סולאריות מתקדמות, הן למגזר הפרטי והעסקי.  המערכות הסולאריות המתקדמות של חברת  GREEN TOPS  גורמת לניצול היעיל ביותר של אנרגיה ירוקה כאשר החיסכון הוא בחשמל ובכסף. חברת גרין טופס, קיימת מעל ל-11 שנה ומחזיקה צוות מקצועי, אשר מתקין מערכות סולאריות בעלות יכולת תפוקה גבוהה. החברה הינה קבלן רשום להקמת מערכות סולאריות ברשם הקבלנים {191א'}.  

 החברה, מייעצת מתכננת ודואגת לשירות והקמה למערכות סולאריות ביתיות המחוברות לרשת החשמל וכן, עוסקת בתכנן, הקמה ושירות למערכות סולאריות עצמאיות וכן, מעניקה פתרונות אגירת אנרגיה חשמלית מתקדמת לשימושים השונים. לחברה יועצים אשר מציעים הדרכה לשימוש יעיל בחשמל וחיסכון באנרגיה בתחום משקי הבית וכן, מעניקה ייעוץ להתייעלות אנרגטית וחיסכון בחשמל, הן לסקטור התעשייתי והמוסדי. החברה מספקת מוצרים שהם ידידותיים לסביבה ומסייעים רבות לחיסכון בחשמל.

 

 

.

 

 

פאנל סולארי , פאנלים סולאריים

אנחנו כאן בשבילכם, כתבו אלינו עכשיו!

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו עכשיו: 077-4460280 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אנחנו כאן בשבילכם, כתבו אלינו עכשיו!

לפרטים ומידע נוסף חייגו אלינו עכשיו: 077-4460280 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן